on-the-road2.reismee.nl

St. Augustine en Orlando

Zondag 25 juli
Vandaag na een uitgebreid ontbijt weer op pad. Niet zo ver dit keer maar zo'n 3 uurtjes rijden. We kwamen in de middag aan in St. Augustine. Ingecheckt in het Pirate Haus Inn, een soort jeugdherberg. We hebben 2 stapelbedden en een gewoon bed en gelukkig ook ons eigen sanitair. Daarna de stad verkend. Prachtig stadje met een Spaans fort en een ongelooflijk mooie middelbare school. Veel toeristische winkeltjes met leuke spulletjes. 's Avonds genoten van een pizza. Je bestelt hier gewoon een grote pizza en die deel je dan. Relaxed dagje dus.

Maandag 26 juli
's Ochtends ontbeten met piratenpannenkoeken. We zijn er nu ook achter waarom op onze hotelkamer Deventer op een wegwijzer stond. De eigenaar van het hostel heeft nogal rondgezworven en heeft 1½ jaar in Deventer gewoond. Hij heeft zelfs een inburgeringscursus (en dat woord kon hij na 7 jaar nog steeds uitspreken) gevolgd bij het ROC. Hij had zelfs zoute drop, dat hadden gasten uit Denemarken meegenomen. Aan het ontbijt zaten we met ook al van die wereldreizigers: Fransen, opa, oma en 4 kleinkinderen. Elk jaar gaan ze met de kleinkinderen van boven de 10 op reis. Opa en oma spraken ook een paar woorden Nederlands want zij hadden in Haarlem gewoond. Grappig dat dat allemaal zo samen komt in een Piratenhuis.
Daarna op pad naar Orlando. Ingecheckt in het hotel en op naar Disney's Typhoon Lagoon. Werkelijk een gigantisch waterpark met de bekende Disney prijzen. Er was een enorm golfslagbad met een soort Tsunami's, waterglijbanen (steil naar beneden), raftbanen en speciaal voor angstige moeders, rustige tubedobberbanen. Je kon ook snorkelen tussen de haaien, roggen en andere prachtige vissen. Dat snorkelen viel nog niet mee, ik kreeg elke keer zout water binnen. Misschien wat meer oefenen? Merle heeft een haai van dichtbij kunnen bewonderen, maar GJ en ik zagen alleen de fraai gekleurde vissen. Je kijkt je ogen trouwens uit in zo' n waterpark. We hebben heel wat botox, siliconen en huge buiken gezien. Het was jammer dat ik mijn Prodimed foldertjes niet bij me had, want ik had daar goede zaken kunnen doen. Iemand vertelde ons laatst dat Obesitas Amerika's grootste probleem is, nou, dat hebben we in het waterpark kunnen zien. Het weer was perfect, heerlijk warm en dan is het fantastisch in zo'n park.
Het park ging om 20.00 uur dicht en toen hebben we nog maar eens een Outlet bezocht (een mens moet toch wat). Deze bleek echter nogal duur voor een Outlet. Volgens een verkoper heb je in Outlets ook allerlei soorten en zaten we bij een supertoeristische (dus dure) Outlet. Hij gaf ons het adres van een betere (goedkopere) Outlet. Daar hadden we 's avonds geen zin meer in. We hebben gegeten bij Denny's en toen richting hotel en het bed in.

(O)pa

Hallo wereldreizigers!!
Ziet er allemaal weer geweldig uit.Je zou er zo zin in krijgen om ook weer eens zoiets te ondernemen.
We wensen jullie nog een paar heel fijne-inspannende -dagen.
groetjes,
(O)pa + Bup