on-the-road2.reismee.nl

Savannah

Vrijdag 23 juli
's Ochtends begonnen met een tubetochtje (nou ja, Merle en ik dan). Het was nog heerlijk rustig en we dobberden op ons gemakje totdat iemand riep dat hij een slang zag. Benen maar iets meer binnenboord en verder dobberen maar. Opgefrist op weg naar Savannah via de toeristische route: de Antebellum Trail met veel huizen van voor de burgeroorlog. Onze Tomtom nam het toeristisch wel heel erg letterlijk want hij stuurde ons over onverharde wegen en bospaadjes. Met enige vertraging, maar wel mooie uitzichten, kwamen we in Madison. Een, wat de reisgids pittoresk zou noemen, plaatsje. Daar gestopt voor koffie en taart en toen op naar Savannah, een rit van zo'n 3 uur. Het reizen is best saai omdat het landschap overal hetzelfde is, gras en bomen. We wisselen dus regelmatig van bestuurder om te voorkomen dat we in slaap sukkelen.
We kwamen rond 20.00 uur in het hotel aan een plek gezocht om te eten en toen uitgeput het bed in. Alleen het was ontzettend onrustig in het hotel. Veel schreeuwende, stampende mensen en tv's die keihard aanstonden. Toen ik om 00.30 uur nog niet sliep, ben ik gaan klagen bij de receptie. Die hadden de andere 'gasten' al gewaarschuwd maar zouden dat nog eens doen. Om 01.00 uur was het nog niet rustig en had ik er genoeg van. Allemaal aangekleed en uitgecheckt. Daar stonden we dan om 01.15 uur. Gelukkig zaten er in de buurt veel andere hotels. Bij de eerste hadden we gelijk prijs, het was er rustig en we hoefden maar voor 1 nacht te betalen omdat de vrijdag toch al om was en omdat het zo sneu was voor ons. Nu hebben we een veel luxere suite en het is hier in ieder geval rustig. Wat een toestanden.

Zaterdag 24 juli
Eerst maar eens uitgeslapen na onze vermoeiende avonturen. Toen op pad naar het historische centrum. Het was weer heet, maar gelukkig wel wat bewolkt. Savannah is echt een prachtige stad met veel mooie parken. Het ziet er hier echt zuidelijk uit, met eikenbomen die volhangen met tilandsia (geen idee hoe je dat spelt), echt prachtig om te zien. Er staan veel historische gebouwen met mooie details zoals gietijzeren balkons en ronde ramen. We hebben de stad doorgeslenterd (je moet hier wel een zuidelijk tempo aanhouden met die hitte) en zijn daarna gaan winkelen in een Mall. Echt enorm die winkels hier en zo'n shoppingmall is helemaal kolossaal. Al met al weer een vermoeiende maar wel interessante dag. Ik kan hier geen foto's uploaden, dus die houden jullie nog tegoed.

tante Jose

Ha lieverds,
Tsjonge, dat valt niet mee allemaal. Waarschijnlijk zit Quinten tevreden achterover in zijn stoel te bedenken dat het in Loo prima vertoeven is. Maar dat uitzicht daar,hebben jullie dadelijk ook weer tegoed. Nu maar beter alle indrukken opdoen voor het gewone leventje weer begint.

Dikke kus van tante Jose