on-the-road2.reismee.nl

Williamsburg, Asheville en Helen

Maandag 19 juli
Na een continental breakfast op naar Williamsburg. De reis viel nogal tegen: veel regen en ook nog een lange file. We kwamen daarom pas aan het einde van de middag in Williamsburg aan. Ook daar was het snoeiheet, dus we hebben Colonial Williamsburg (soort openlucht museum) in vogelvlucht gedaan. We hadden geen zin om de volle toegangsprijs te betalen (we waren er pas om 16.00 uur en om 17.00 uur ging alles dicht) en we hebben daarom de historische gebouwen van de buitenkant gekeken. Er waren wel veel schattige winkeltjes met allerlei prullaria. We hebben daar rondgekeken maar niets gekocht. 's Avonds brak één van de beruchte thunderstorms los, dus zijn we maar naar .............. een Outlet Center gevlucht (wat een straf!). Merle heeft schoenen gekocht en ik wat shirtjes. Het hotel was zeer matig, veel kabaal op de gang en shabby kamers. Niet echt een doorslaand succes. Gelukkig bleven we maar 1 nachtje.

Dinsdag 20 juli
Vandaag een hele dag autorijden op het programma. Zo'n 650 kilometer naar Asheville. Gelukkig had ik CD'tjes meegenomen want de radio had niet overal een geweldige ontvangst. Gisteren hadden we een zender met alleen maar Elvis Presley op. Dat was het eerste uur aardig, maar ging snel vervelen. De reis verliep prima, totdat we laat in de middag in een enorme hoosbui terecht kwamen. Je zag echt helemaal niets meer van de weg. Stapvoets gereden (dat deden de andere gebruikers gelukkig ook) enaardig wat vertraging. We kwamen 's avonds bij het hotel aan. Dit hotel zag er veel beter uit. We hebben daar wat gegeten en een duik in het zwembad genomen.

Woensdag 21 juli
Na een uitgebreid hot breakfast op naar het centrum van Asheville. Er waren veel Art Deco gebouwen en het stadscentrum zag er fraai uit. Even rondgewandeld en toen op naar Cherokee, bij de ingang van de Great Smokey Mountains, een uurtje rijden. Dit was erg commercieel. De weg ernaar toe was mooi, veel bergen maar gelukkig weinig haarspeldbochten. Beetje rondgewandeld daar en toen op naar Helen in Georgia. Dat was zo'n twee uur rijden door een mooie omgeving met meren en bergen. Helen is echt ontzettend grappig. Het is een nep Duits dorp in Anton Pieck stijl. We hebben rondgewandeld en ons verbaasd over de windmolens (ooit gezien in Duitsland?!) en semi Duitse uithangborden. 's Avonds hebben we schnitzels op met rode kool en Jågersaus.

Donderdag 22 juli
Gisteren zagen we op het nieuws dat het extreem heet hier is. Het ligt dus niet aan ons dat we puffend de dag door komen. Vanochtend hebben we genoten van een hot breakfast en daarna zijn we op pad gegaan naar Tallulah Gorge. Daar hebben we een hike gedaan, helemaal naar beneden om de watervallen te bewonderen. Het waren 1072 treden (en natuurlijk niet van die kleintjes) en het was snikheet, dus zonder zwemmen waren we ook kleddernat. We moesten ook een Suspension bridge over en dat was voor mij, met mijn hoogtevrees, een hele uitdaging. Het uitzicht was echt prachtig en de watervallen waren ook de moeite waard. Puffend en steunend de trappen weer op en terug naar Helen. GJ wordt nogal suf van dit weer, dus de meeste afstanden rijd ik. Als hij rijdt, heb ik natuurlijk allerlei goede adviezen

Tongue out
. Helaas kan ik die de komende periode niet meer geven want ik ben aangehouden! Het was net als in de film: politieauto met zwaailichten achter me, auto aan de kant en rustig (vooral rustig) achter het stuur blijven zitten. Driver's license laten zien, lang wachten tot de agent weer terugkwam en toen kreeg ik te horen dat ik een STOP sign had genegeerd. Ik had helemaal geen STOP sign gezien. Wij vreesden al voor een enorme boete, maar met een smile en een beter opletten de volgende keer, kwamen we ervanaf. Poeh, ook weer meegemaakt. We hadden toen wel wat ontspanning nodig dus zijn we in Helen met een tube de rivier afgedaald.Dat was echt zo gaaf. Heerlijk relaxed liggend in de tube, koel water om ons heen het riviertje afzakken.Echt vakantiegevoel. We hebben aan het water gegeten en met dat blondje bij ons, kregen we alweer een e-mailadres van de kelner. Dat wordt nog wat als we terug zijn. Morgen hebben we weer een lange tocht voor de boeg en als we op tijd wakker zijn dan starten we met weer een tubetochtje.

tante José

Ha Lieverds,

Wat leuk steeds jullie dagen te kunnen volgen. Jammer van de hitte en de hoosbuien, maar... het uitzicht is toch anders dan in Loo moet je maar denken. En Jacqueline je hebt heel wat kleren nodig nu ik kan zien hoe slank je geworden bent, dus de outlet doet vast goede zaken met jou. Hier in Nederland is het op dit moment 23 graden en de verwachtingen blijven zo. Alles verder oke met oma en de familie.
Kus van tante José

Michiel & Christine

Ziet er erg gezellie uit daar, mooie foto's lekker genieten nog! xxx

Jacqueline

Wat leuk dat jullie zo met ons meereizen. Dat geeft weer helemaal het familiegevoel. Gezellig dat Laura en Mira ook meekijken. Het uitzicht is hier veel beter dan in Loo. Het is ook zo heel anders dan vorig jaar. In het begin was het wennen met zijn 3-en maar nu weten we al bijna niet beter (maar we missen het kind nog wel hoor!). Fijn dat het met oma goed gaat. Nog in de ban van de verhuizing? We hopen dat jij ook een fijne vakantie hebt, José. Hoe gaat het met fase 3 of zit je al in 4 Michiel? Zweten jullie de kilo's er ook zo af?
Liefs,

Jacqueline

Oh, Christine, ze hebben hier Crocs met hoge hakken. Iets voor jou?

Christine

DAT MEEN JE NIET!!!
Wel lachen hoor. t zijn waarschijnlijk ook helemaal in dar ook of niet?
Wel leuk trouwens om jullie zo te kunnen volgen. Geniet er maar lekker van en laat de dagen niet te snel voorbij gaan.
Liefs, Christine

ma

Verkopen ze daar geen vliegenmeppers om al die kelners bij mijn kleindochter weg te slaan? Ze gaat toch zeker wel voor een hotelgigant! Het thuisblijfkind (nieuw woord) is ook weer van de nodige vitamine en wijze raad voorzien en brengt de dagen samen met Wengo goed door. Fijne tijd nog en dikke kus o(ma)